1. Bevezetés
Az alábbi részletezett Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) egymással kölcsönös szerződésben álló felekre (továbbiakban: Felek) vonatkozik. Egyrészről a Civil Licit Alapítvány-ra, mint Szolgáltatóra (továbbiakban: Szolgáltató) másrészről a www.apparently.hu, www.app.apparently.hu, és az apparently applikáció Android és iOS alkalmazásboltokban elérhető felületeinek (továbbiakban: apparently online felületek) használóira (továbbiakban: Szolgáltatást Igénybevevő). A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amelyet a Szolgáltató az apparently online felületein nyújt.
Az apparently online felületek szolgáltatásait azok az Szolgáltatást Igénybevevők vehetik igénybe, akik elfogadják jelen Általános Szerződési Feltételeinket, ezzel annak minden pontjával egyetértenek, és kötelező érvényűnek tekintik magukra nézve.
2. Szerződő Felek
2.1. Szolgáltató
Név: Civil Licit Alapítvány
Székhely: 6000 Kecskemét, Huszár utca 2.
Adószám: 18272286-2-03
Nyilvántartási szám: 01-01-0011482
Képviselő: Nemes Szilárd kuratóriumi elnök
Telefonszám: +36 20 49 99 659
E-mail cím: info@apparently.hu
2.2 Szolgáltatást Igénybevevő
Szolgáltatást Igénybevevőnek minősül, aki a www.apparently.hu, www.app.apparently.hu, és az apparently applikáció Android és iOS alkalmazásboltokban elérhető felületeinek (továbbiakban: apparently online felületek) bármely szolgáltatását igénybe veszi, vagy a feltöltött ismeretanyagokból, szolgáltatásokból vásárol.
3. Általános rendelkezések
Az apparently online felületeken illetve azok webshopjában történő megrendelések kereteit a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény; A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény; a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet, valamint A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet szabályozza.
A jelen ÁSZF útján kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, a későbbiekben nem hozzáférhető. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A § alapján törlésre kerül.
A szerződés nyelve magyar.
Tájékoztatunk, hogy nem alkalmazunk magatartási kódexet.
Jelen Általános Szerződési Feltételek szerint Szolgáltatást Igénybevevő az a természetes személy, aki az apparently online felületek valamely szolgáltatását – saját nevében, vagy valamely szervezet képviseletében – igénybe veszi. A Szolgáltatást Igénybevevő a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kijelenti, hogy az apparently online felületek szolgáltatásainak igénybevétele tekintetében cselekvőképessége fennáll.
Az apparently online felületeken elérhető szolgáltatások igénybevétele ráutaló magatartással történik.
Az apparently online felületek működésével kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A jelen ÁSZF 2024. szeptember 1-étől érvényes a Szolgáltató és Szolgáltatást igénybevevők közötti összes gazdasági kapcsolat tekintetében, azok nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre és visszavonásig érvényesek. Ettől eltérő feltételeket csak Szolgáltató és a Szolgáltatást igénybe vevő közös akaratával írásban lehet kikötni.
4. A szerződés tárgya:
A szerződés tárgya az apparently online felületein található valamennyi szolgáltatás, amelyet az Szolgáltatást Igénybevevők, díj megfizetése ellenében igénybe vesznek, vagy megvásárolnak. A megrendelés rögzítésével a Szolgáltatást Igénybevevő kijelenti, hogy a szolgáltatás paramétereit elfogadja és igényeinek mindenben eleget tevőnek ismeri el. A Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatást Igénybevevő számára az apparently online felületek szolgáltatásainak igénybevételére, valamint az ott található tudásanyagok, tanfolyamok és szolgáltatások megvásárlására szolgáló online felületet.
5. Szolgáltatások
A Szolgáltató az apparently online felületein szülők részére készített, gyermekneveléssel kapcsolatos online megrendelhető videós és szöveges tartalmakat, gyakorló feladatokat, tippeket-trükköket, valamint ezek begyakorlását elősegítő emlékeztető funkciókkal ellátott rendszert biztosít havi, féléves, éves előfizetés formájában, valamint egyéb kurzusokat, workshopokat és webináriumokat kínál.
Ezek részletes leírása, jellemzői, és a nyújtott szolgáltatások az apparently online felületein elérhetőek.
6. Személyes adatok:
A Szolgáltatást Igénybevevők személyes adatainak felhasználása az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) hatályos szabályozásának értelmében történik. A Szolgáltató a Szolgáltatást Igénybevevők adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.
Az apparently online felületek egyes funkcióinak a használata során a Szolgáltatást Igénybevevőknek néhány személyes adatát meg kell adnia a Szolgáltató részére. A bekért adatokat a Szolgáltató rögzíti, tárolja, feldolgozza és használja. A bekért adatok az apparently online felületeinek megfelelő használatához, a kapcsolattartáshoz, a megrendelés teljesítéséhez, a lebonyolításhoz elengedhetetlenül szükségesek.
A Szolgáltató az Szolgáltatást Igénybevevők adatait kiemelt biztonsággal kezeli, használatuk során az Infotv. -nek megfelelően jár el, és az adatokat csak az apparently online felületei által nyújtott szolgáltatások teljesítése érdekében szükséges ideig tartja nyilván. A Szolgáltató által alkalmazott adatkezelési elvek, és részletes szabályok a Szolgáltató által közzétett Adatkezelési tájékoztatóban találhatóak, mely a https://apparently.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ weboldalon érhető el.
7. A megrendelés, vásárlás folyamata
Az apparently online felületein (app.apparently.hu, Apple és Android alkalmazásbolt – apparently applikáció) a Szolgáltatást Igénybevevők megrendelhetik/ megvásárolhatják a Szolgáltató által forgalmazott szolgáltatásokat, termékeket.
A megrendelés/ vásárlás menete:
- A megrendelés/ vásárlás az apparently online felületeire (app.apparently.hu, Apple és Android alkalmazásbolt – apparently applikáció) belépve, regisztrációt, vagyis egyéni felhasználói fiók létrehozását követően, azon keresztül történik. A regisztráció során a következő adatok megadása szükséges: e-mail cím, név, jelszó és – opcionálisan –telefonszám. A felhasználói fiók létrehozására azért van szükség, mert a megvásárolt előfizetéshez tartozó kurzusok, illetve azok videói és egyéb oktatóanyagai ezen a felületen keresztül érhetőek. A fiókon keresztül módosíthatóak, kiegészíthetőek a megadott profil adatok.
- A termékek/ szolgáltatások tartalmának leírása az adott termék/ szolgáltatáshoz kapcsolódóan érhető el, illetve a www.apparently.hu weboldalon, vagy annak valamely aloldalán található meg. A termékek/ szolgáltatások díjai is ugyanitt kerülnek meghatározásra.
- A termék/szolgáltatás kiválasztása az adott termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó gomb megnyomásával, majd a kiválasztásra utaló szöveggel ellátott gombra (pl.: „Ezt választom/Tovább a fizetésre/Előfizetek”) kattintva történik, mellyel a Szolgáltatást Igénybevevő egyúttal átirányításra kerül a „Fizetés/Fizetőkapu” oldalra.
- A termékek/szolgáltatások oldalon van lehetőség a Szolgáltató által kibocsátott kupon adatok megadására, amely a „kupon beváltása” gombra kattintva érvényesíthető. Ezt követően a megrendelés/ vásárlás végösszege automatikusan frissül a „Fizetés/Fizetőkapu” oldalon.
- A „Fizetés/ Fizetőkapu” oldalon szükséges megadni a számlázási adatokat (teljes név, e-mail cím, számlázási cím, mely utóbbi esetében a céges számlázás opcionálisan kiválasztható).
- A „Ezt választom/Tovább a fizetésre/Előfizetek” gomb megnyomásával a Szolgáltatást Igénybevevő kijelenti, hogy elfogadja az ismétlődő bankkártyás fizetés, valamint az adattovábbítási nyilatkozatot.
- Ezt követően a „Ezt választom/Tovább a fizetésre/Előfizetek”) gomb megnyomásával kerül véglegesítésre a megrendelés/ vásárlás és a Szolgáltatást Igénybevevő átkerül a fizetési oldalra.
- Fizetés online bankkártyás fizetéssel a Barion és/vagy az Apple, mint fizetési szolgáltató (innentől mint fizetési szolgáltató) közreműködésével lehetséges, mely esetben a Szolgáltatást Igénybevevő átirányításra kerül a „fizetőkapu oldalára”.
- Az előfizetési díj kifizetése online bankkártyás regisztrációval történik, ismétlődő bankkártyás fizetési módban. Az online bankkártyás fizetések fizetési szolgáltatón – a Barion és/vagy az Apple rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőkhöz nem jutnak el.
- A fizetési szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- A Barion Payment Zrt. fizetési szolgáltató weboldala, Általános Szerződési Feltételei és adatkezelési tájékoztatója az alábbi címeken érhető el:
- Web: www.barion.com
- Adatkezelési tájékoztató: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
- Az Apple fizetési szolgáltató weboldala, Általános Szerződési Feltételei és adatkezelési tájékoztatója az alábbi címeken érhető el:
- A fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.
- A Barion fizetőkapu esetében számlát, a megrendelést megerősítő elektronikus levélben a bankkártyás fizetéssel egyidejűleg juttatjuk el a vásárló által megadott e-mail címre. A bankkártyás fizetés során a fizetési szolgáltató részére meg kell adni annak a bankkártyának az adatait (kártyaszám, lejárat év/hónap, név, biztonsági kód) amelyhez rendelt bankszámláról a fizetés történik. Az elfogadott bankkártyák: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Amex. Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy nem minden bank által kibocsátott Maestro és VISA Electron típusú kártyával lehet interneten fizetni. Kérjük, hogy érdeklődjön kártyakibocsátó bankjánál, hogy bankkártyája képes-e az internetes fizetések lebonyolítására.
- Az ismétlődő fizetés egy, a fizetési szolgáltató által biztosított, bankkártya-elfogadáshoz tartozó funkció, mely alapján a Szolgáltatás Igénybevevő (Kártyabirtokos) által a regisztrációs tranzakció alkalmával megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül. A Szolgáltatás Igénybevevő a regisztrációs tranzakció alkalmával hozzájárul, hogy a Szolgáltató a jövőben esedékessé váló összegekre ismétlődő fizetést kezdeményezzen, és elfogadja, hogy ezzel előre meghatározott időközönként, előre meghatározott összegekkel beterhelésre kerül majd a bankkártyájához tartozó bankszámlaszám.
- Sikeres fizetést követően a Szolgáltató visszaigazoló e-mailben jelzi a megrendelés teljesülését, illetve küldi meg a számla letöltéséhez szükséges linket, amely a számlázási szolgáltató – Billingo Technologies Zrt. / Apple (innentől számlázási szolgáltató) oldalára mutat. A Szolgáltatás Igénybevevő egy automatikus visszaigazoló emailt kap a fizetési szolgáltatótól a sikeres fizetésről. Ezzel a szerződés létrejön.
- Sikertelen bankkártyás fizetés esetén sikertelen tranzakcióról a Szolgáltatás Igénybevevő részére a fizetési szolgáltató automatikus emailt küld, vagy figyelemfelkeltő pop-up-ot jelenít meg, illetve a Szolgáltató a weboldalon informálja a Szolgáltatás Igénybevevőt a fizetés sikertelenségéről.
- A megrendelés/ vásárlás elküldése előtt fontos ellenőrizni, hogy a megrendelés/ vásárlás mindenben megfelel-e a Szolgáltatás Igénybevevő szándékainak. Ha a Szolgáltatás Igénybevevő tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy nem érkezett meg a visszaigazoló e-mail, kérjük azt haladéktalanul jelezze a hello@apparently.hu e-mail címen!
- A Szolgáltatót a Szolgáltatás Igénybevevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- Az előfizetés gyakoriságának megfelelően ismétlődő fizetésekről minden alkalommal visszaigazoló email érkezik a fizetési szolgáltatótól, a számlát tartalmazó email pedig a számlázási szolgáltatótól, illetve a Szolgáltatótól.
- Sikertelen fizetés esetén:
- Első alkalommal történő sikertelen (pl. lejárt kártya, kártyalimit túllépés) bankkártyás fizetés (regisztráció) esetén a sikertelen tranzakcióról a Szolgáltatás Igénybevevő részére a fizetési szolgáltató automatikus emailt küld, vagy figyelemfelkeltő pop-up-ot jelenít meg, illetve opcionálisan a Szolgáltató is emailben informálja a Szolgáltatás Igénybevevőt a fizetés sikertelenségéről, megküldve számára a fizetési linket, amelyen keresztül újra megkísérelheti a bankkártyásfizetést. A bankkártya regisztrációt követően a jövőben esedékessé váló fizetés sikertelensége esetén a Szolgáltatás Igénybevevő felhasználói hozzáférése inaktiválásra kerül.
- A Szolgáltató folyamatosan, rendszeresen egymást követően többször (fizetési szolgáltatónként eltérő ideig és ismétlődéssel) próbálkozik a beregisztrált bankkártya terhére történő tranzakció sikeres végrehajtásával. Sikeres tranzakció esetén a hozzáférés automatikusan újra aktiválódik. Amennyiben az utolsó bankkártya terhelési próbálkozás alakalmával sem érkezik sikeres válaszüzenet a beregisztrált kártya terhére, több próbálkozás nem hajtható végre, és a beregisztrált kártyához tartozó azonosítót (ún. „token”-t) a Szolgáltató törli. Ezzel a szerződés megszűnik.
- Barion-os fizetőkapu esetén a bankkártyaszám módosítására kizárólag a Barion felületén a beregisztrált kártyák között, vagy sikertelen terhelés esetén van lehetőség.
- Az előfizetés lemondása:
- A Szolgáltató által biztosított apparently applikáció „Tagság” menüpontjában szereplő „lemondásra” utaló szövegű gomb megnyomásával az előfizetés lemondható.
- Emellett az előfizetés lemondható az adott előfizetési periódus utolsó napját megelőzően, legalább 7 naptári nappal írásban is a hello@apparently.hu e-mail címre küldött e-mail útján.
- Ezzel egy időben az ismétlődő fizetési megbízás automatikusan törlésre kerül. Lemondott előfizetés esetén a hozzáférés a megfizetett időszak végéig aktív marad, majd ezt követően inaktiválódik. Ezzel a szerződés megszűnik.
8. A szolgáltatás, termék és annak vételára
- A megvásárolt szolgáltatás, termék tartalma, tulajdonságai és jellemzői a konkrét szolgáltatáshoz, vagy termékhez kapcsolódóan az apparently online felületein érhető el és ismerhető meg. A termékek/ szolgáltatások díjai is ugyanitt kerülnek meghatározásra.
- Amennyiben további kérdés merül fel a szolgáltatással, termékkel kapcsolatban, úgy arra a hello@apparently.hu e-mail címre küldött levélre válaszolva tudunk tájékoztatást adni.
- A vételár a kiválasztott szolgáltatás, termék mellett feltüntetett összeg, amely összeg minden költséget tartalmaz – azon túlmenően további adó, díj nem kerül felszámításra, így az a végső vételár. A szolgáltatás, termékek vételára azonban nem tartalmaz semmilyen további szolgáltatást, ami nem került felsorolásra a termékleírásban.
- A szolgáltatások és megrendelhető termékek árainak változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás az apparently online felületein való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
- Az ármódosítás a módosítás időpontjában, illetve addig már megrendelt és teljesített, vagy teljesítés alatt lévő szolgáltatásokra és termékekre nem vonatkozik. Az ármódosítás ugyanakkor a módosítás időpontjában már megrendelt de még nem teljesített szolgáltatásokra (pl. havi előfizetés esetén a folyó hónapot követő havi díjakra, féléves, vagy éves előfizetés esetén pedig a következő féléves, vagy éves díjakra) is vonatkozhat, de ebben az esetben a Szolgáltatás Igénybevevőnek lehetőség van a szolgáltatás felmondására a kapcsolódó tájékoztatóban megjelölt időpontig.
- A Szolgáltató kedvezményes árú, illetve egy meghatározott bevezető időszakra vonatkozóan kedvezményes árú, vagy ingyenes, majd azt követően alap díjszabású ajánlatokat is kínálhat melynek részleteiről az apparently online felületein nyújt tájékoztatást. A meghatározott bevezető időszakra vonatkozóan kedvezményes árú, vagy ingyenes, majd azt követően alap díjszabású ajánlatok megrendelése esetén a Szolgáltatást Igénybevevő beleegyezik, hogy a kedvezményes árú, vagy ingyenes bevezető időszakot követően a szolgáltatás díjaként az alap díjszabás kerül felszámításra és adott időintervallumonként levonásra.
9. A szolgáltatás teljesítésének megtagadása, visszautasítása
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy megrendeléseket visszautasítson pl. versenyérdek-ellentét miatt.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatás nyújtását – annak megkezdése előtt – megtagadja. Ilyen esetben az esetlegesen időközben már kifizetett ellenszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb a szolgáltatás nyújtás megtagadásáról szóló értesítés megküldését követő munkanapon megtéríti (a Barion rendszerén keresztül történt vásárlás esetén a Barion rendszerén keresztül az Szolgáltatást Igénybevevő vásárláskor használt bankkártyájára visszatérítést kezdeményezve) az Szolgáltatást Igénybevevőnek.
Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről az Szolgáltatást Igénybevevőnek azonnal, de legkésőbb 3 munkanapon belül tájékoztatást adni. Ebben az esetben a Szolgáltatást Igénybevevő választása szerint a Szolgáltató felajánlhat másik szolgáltatást, terméket a megrendelt szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan, vagy a Szolgáltatást Igénybevevő kérheti az általa fizetett összeg haladéktalan, de legkésőbb az értesítést követő 8 munkanapon belüli visszatérítését.
10. Felelősség
A Szolgáltató az apparently felületein elérhető tartalmakat különböző – az adott kurzus, téma adatlapján meghatározott célcsoport számára készíti. A kurzusok, témák tartalmai a Szolgáltató korábbi tapasztalatai és szakmai tudása alapján kerülnek összeállításra. A kurzusok, témák nem adnak semmilyen iskolai végzettséget.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget arra nézve, hogy az általa kínált tartalmak, kurzusok, témák megvalósítása az Szolgáltatást Igénybevevő részéről sikeresen megtörténik, és arra nézve sem, hogy az – sikeres megvalósítás esetén – önmagában elegendő a megrendelt szolgáltatás, vagy termék által szándékolt célok eléréséhez, tekintve, hogy azt sok, a Szolgáltatótól és a megrendelt szolgáltatástól, terméktől független, a Szolgáltatást Igénybevevőt érintő egyedi körülmény befolyásolja.
A Szolgáltatót a Szolgáltatást Igénybevevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető problémákért, hibákért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót továbbá nem terheli felelősség az abból adódó károkért, hogy az Szolgáltatást Igénybevevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag előzetes fizetés esetén szolgálja ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat az Szolgáltatást Igénybevevőket, akik rendszeresen nem tartják be jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, vagy más módon kárt okoznak a Szolgáltatónak.
A Szolgáltató nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.
Az apparently online felületein elérhető szolgáltatások igénybevétele feltételezi az Szolgáltatást Igénybevevők részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Szolgáltatást Igénybevevő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
Az apparently online felületein elindított megrendeléssel minden Szolgáltatást Igénybevevő kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket, üzletszabályzatot megértette és elfogadja, valamint cselekvőképességet kizáró, vagy korlátozó ok vele szemben nem áll fent. Az apparently online felületein csak a felsorolt fizetési módok közül lehet választani. Az ettől eltérő megrendelés ellenértékének kifizetéséért nem vállalunk felelősséget.
11. Elállási jog – a vásárlástól való elállás joga
11.1. Az elállási jog gyakorlása általában
A 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján a Fogyasztóként eljáró vásárló (jelen dokumentumban: Szolgáltatást Igénybevevő) (lásd: I.3. pont) az üzlethelyiségen kívül kötött, és távollévők között létrejött szerződéstől a terméknek Fogyasztó, vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények és indokolás nélkül elállhat. A Fogyasztó, mint vásárló (jelen dokumentumban a továbbiakban: Szolgáltatást Igénybevevő) ezt a jogát a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta használatával, vagy egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A Fogyasztó nyilatkozatát postai úton a Civil Licit Alapítvány, 6000 Kecskemét, Huszár utca 2. alatti címre, vagy elektronikus úton az hello@apparently.hu címre küldheti el.
11.2. Az apparently online felületein keresztül megrendelt szolgáltatásokra, termékekre vonatkozó elállási jog
Az apparently online felületein forgalmazott egyes szolgáltatások és termékek nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalomnak tekinthetőek, ezért a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m.) pontja alapján a Szolgáltatást Igénybevevő elveszíti elállási jogát, amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatást Igénybevevő kifejezett előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Szolgáltatást Igénybevevő ezzel egyidejűleg nyilatkozott arról, hogy elállási jogának elvesztését tudomásul vette.
Ennek alapján, amennyiben a Szolgáltató a vásárlás napjától számított 14 napon belül a szolgáltatás nyújtását megkezdi, és hozzáférést biztosít Szolgáltatást Igénybevevő részére az online elérhető tartalmakhoz, ebben az esetben a Szolgáltatást Igénybevevő a megrendelés véglegesítésével egyben kifejezett hozzájárulását is adja a teljesítés megkezdéséhez, amely az elállási jog elvesztésének tudomásulvételét is jelenti. A Szolgáltatást Igénybevevő ilyen esetben elállási jog nem illeti meg.
11.3. A Szolgáltatást Igénybevevő elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot – a 10.2-es ponttól eltérő esetekben – határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Szolgáltatást Igénybevevő nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A Szolgáltatást Igénybevevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
A Szolgáltató a Szolgáltatást Igénybevevő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
11.4. A Szolgáltató kötelezettségei a Szolgáltatást Igénybevevő elállása esetén, a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
Ha a Szolgáltatást Igénybevevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően, illetve a jelen ÁSZF-et figyelembe véve eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Szolgáltatást Igénybevevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
11.5. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja
A45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 22.§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Szolgáltatást Igénybevevőnek visszajáró összeget a Szolgáltatást Igénybevevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Szolgáltatást Igénybevevő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Szolgáltatást Igénybevevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Szolgáltatást Igénybevevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
12. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Szolgáltatást Igénybevevő a kellékszavatossági jogával?
A Szolgáltatást Igénybevevő a kellékszavatossági jogával a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Szolgáltatást Igénybevevőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Amennyiben az apparently online felületei által nyújtott szolgáltatás hibás, az Szolgáltatást Igénybevevő kérheti, hogy a hiba kijavítása haladéktalanul, de legkésőbb 8 munkanapon belül történjen meg. Amennyiben Szolgáltató e határidőn belül a hibát nem javítja ki, díjfizetős szolgáltatás esetén kérheti vagy a.) a hiba fennállásának időintervallumával megegyező hosszúságú időszakra az előfizetéssel érintett hozzáférés meghosszabbítását, vagy b.) a hibás szolgáltatásért megfizetett díj időalapú részarányos hányada visszajár a Szolgáltatást Igénybevevőnek. Amennyiben a Szolgáltatást Igénybevevő a hibás szolgáltatás nyújtását követően érdekmúlását valószínűsíti, ebben az esetben kérheti az általa megfizetett díj hiba kijavítása nélküli visszatérítését.
Milyen határidőben érvényesítheti a Szolgáltatást Igénybevevő a kellékszavatossági igényét?
Az Szolgáltatást Igénybevevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a Szolgáltatást Igénybevevők figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaikat már nem érvényesíthetik.
Kivel szemben érvényesíthetik az Szolgáltatást Igénybevevők kellékszavatossági igényeiket?
Az Szolgáltatást Igénybevevők a Szolgáltatóval szemben érvényesíthetik kellékszavatossági igényeiket.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igények érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Szolgáltatást Igénybevevő igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban az Szolgáltatást Igénybevevő köteles bizonyítani, hogy az Szolgáltatást Igénybevevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
13. A szellemi tulajdon védelme
Az apparently online felületein található összes tartalom szerzői jogi műnek minősül, és az Szjt. hatálya alá tartoznak. Tilos az apparently online felületein megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, mesterséges intelligencia általi, vagy annak segítségével történő (másod)feldolgozása, továbbá más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Az apparently online felületeiről és azok adatbázisaiból bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott apparently online felületeire való hivatkozással lehet. A megvásárolt online tartalmak (videók, leírások, tippek, kvízek, stb.), egyéb szolgáltatások a Szolgáltatást Igénybevevő, vagy bármely harmadik személy általi megosztása, többszörözése, bármilyen formában történő továbbküldése tilos!
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, és a domain-neveire.
Tilos az apparently online felületein megjelenő tartalmak, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az apparently online felületei, vagy azok bármely része módosítható, vagy indexelhető.
Az aapparently online felületein található valamennyi tartalom a Civil Licit Alapítvány szellemi tulajdona. Más weboldalon, írott sajtóban vagy reklámanyagokban, és minden más területen való felhasználásuk kizárólag a jogtulajdonos előzetes írásos engedélye mellett legális.
Előzetes írásos engedély nélküli felhasználás esetén a felhasználó elfogadja, hogy számára a jogtulajdonos bruttó 100.000 Ft tartalomhasználati díjat számlázni jogosult per képenként, videók esetén percenként, illetve szavanként.
Az apparently online felületein fellelhető képek és illusztrációk további felhasználása tilos.
A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
14. Panaszügyintézés
A Szolgáltatást Igénybevevő a szolgáltatással, termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a 2.1 pontban meghatározott elérhetőségeken terjesztheti elő. A Szolgáltatást Igénybevevő panaszát, kérdését igyekszünk a bejelentést követően azonnal orvosolni.
Szóbeli panasz:
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha a panasz kezelésével nem ért egyet a Szolgáltatást Igénybevevő, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontodról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolatát a Szolgáltatást Igénybevevő részére is átadjuk.
Írásbeli panasz (e-mail, levél):
Az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül írásban megválaszoljuk.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Szolgáltatást Igénybevevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltatást Igénybevevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
15. Békéltető Testület
A Szolgáltatást Igénybevevőnek lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Szolgáltatást Igénybevevő és a Szolgálta közötti, a szolgáltatás, termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a Szolgáltatást Igénybevevő, vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Szolgáltatást Igénybevevő a Szolgáltatóval közvetlenül is megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Béltető Testülethez. Az eljárásra a Szolgáltatást Igénybevevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, ilyen hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület az illetékes. A Szolgáltatást Igénybevevő erre irányuló kérelme alapján az általa a kérelemben megjelölt békéltető testület is eljárhat.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Az eljárásról bővebben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben vagy a békéltető testületek honlapján olvasható információ. Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/
16. Egyéb vitarendezési lehetőségek és
Amennyiben a Szolgáltató és a Szolgáltatást Igénybevevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Szolgáltatást Igénybevevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Szolgáltatást Igénybevevő lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Szolgáltatást Igénybevevő panaszával kapcsolatos egyeztetésre (vitarendezésre) az Európai Bizottság által működtetett vitarendezési platformon is lehetőség van. A platform célja, hogy ha az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él a Szolgáltatást Igénybevevő, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémáira, közvetlenül meg tud állapodni a Szolgáltatóval a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhat abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.
Az OVR-platform értesíti a Szolgáltatót a kérelmedről. Az irányítópulton keresztül közvetlenül is lehet üzenni egymásnak, akár csatolmányokkal (pl. fotók) és az online megbeszélés időpontja is kitűzhető. A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap állrendelkezésre. A felek bármikor kiléphetnek a közvetlen egyeztetésekből. A platform használatáról bővebb tájékoztatás, valamint a platform maga az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase
Szolgáltatást Igénybevevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
17. Adatvédelem
A Szolgáltató a személyes adatok kezelésekor a honlapon elhelyezett Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint jár el.
18. Egyéb rendelkezések
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás az apparently online felületein való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Az apparently online felületein keresztül elérhető videók megnyitásához stabil internetre van szükség. Az oldalak használata feltételezi a Szolgáltatást Igénybevevő részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, valamint a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk vírus és spyware védelmi szoftverek használatát, friss adatbázissal, továbbá az Szolgáltatást Igénybevevő által használt eszköz(ök) operációs rendszerének aktuális biztonsági frissítéseinek telepítését. A Szolgáltató a fentiekből eredő károkért mindennemű felelősséget kizár.
Utoljára frissítve: 2024. szeptember